Izvedba Digi tedna v okviru projekta DigComp
IZVEDBA DEJAVNOSTI V PRILAGOJENEM PROGRAMU Z NIŽJIM IZOBRAZBENIM STANDARDOM
V tednu dejavnosti, ki smo ga na naši šoli poimenovali Digi teden, smo v okviru projekta DigComp uspešno izvedli različne aktivnosti za učence prve, druge in tretje triade v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom (NIS). Cilj tedna je bil krepitev digitalnih kompetenc, ki so danes ključne tako za šolsko kot tudi za vsakodnevno življenje posameznika.
Učenci prve triade so skupaj z razredničarkami izvajali vaje za koordinacijo z miško in rabo tipkovnice. Prek zabavnih in učnih iger so se učili osnov računalniškega dela, pri čemer so razvijali fino motoriko, natančnost in orientacijo v digitalnem okolju.
Učenci druge triade so razvijali spletno pismenost – iskali so podatke na spletu, s pomočjo zbranih informacij rešili spletni kviz, nato pa svoje znanje prenesli v urejanje besedila v programu Word. S tem so pridobili dragocene izkušnje s kritičnim iskanjem informacij, osnovami oblikovanja dokumentov in uporabo pisarniških orodij.
Učenci tretje triade so nadgradili svoje digitalne veščine s tem, da so prav tako preko spleta poiskali podatke za rešitev kviza, nato pa še sami ustvarili spletne kvize na izbrane teme. S tem so pokazali samostojnost, ustvarjalnost in sposobnost prenašanja znanja na digitalna orodja, kar predstavlja višjo stopnjo digitalne pismenosti.
Vse aktivnosti so bile izvedene po načrtu, učenci pa so pri tem uživali, sodelovali z zanimanjem in motivacijo. Zabeležili smo pozitivne odzive, kar potrjuje uspešnost tedna.
Martin Pobežin
IZVEDBA DEJAVNOSTI V PRILAGOJENEM PROGRAMU Z NIŽJIM IZOBRAZBENIM STANDARDOM – DE POLJE OB SOTLI
Na VIZ III. OŠ Rogaška Slatina, DE Polje ob Sotli smo v torek, 8. 4. 2025 izvedli dve šolski uri v sklopu projekta DigComp PP (teden dejavnosti).
Sodelovala sta dva razreda kombiniranih oddelkov (1., 3., 4. b in 7., 8., 9. b). Z mlajšimi učenci smo krepili veščine navigiranja z miško in uporabo tipkovnice. Starejši učenci pa so se najprej vpisali v šolske maile, kjer sta jih čakala dva maila z natančnimi navodili. Uro smo povezali z znanjem iz Družboslovja. Skozi nalogi so spoznali državo Španijo. Rešili so spletni kviz, kasneje pa urejali besedilo z manjkajočimi podatki, uredili so ga tudi po navodilih in dodali fotografije iz spleta. Urejeno datoteko so preko šolskega maila poslali učitelju.
Delo je potekalo individualno, a so si učenci med seboj veliko pomagali. Nad delom z računalniki so bili vidno navdušeni.
Tjaša Nunčič



IZOBRAŽEVALNE MINUTKE ZA UČITELJE V OKVIRU DIGI TEDNA DEJAVNOSTI
V tednu dejavnosti, ki je na naši šoli potekal med 7. in 11. aprilom 2025, so bile v okviru projekta DigComp uspešno predstavljene različne vsebine za učitelje. Cilj izvedbe izobraževanj je bil učiteljem predati znanje, ki jim bo koristilo pri krepitvi digitalnih kompetenc pri učencih ter tudi pri pripravi učnih gradiv, ki jih bodo lahko uporabili v razredu.
V tednu dejavnosti so si učitelji lahko ogledali tri, vnaprej pripravljene in objavljene posnetke, ki so se nanašali na različne programe, s katerimi so se pri svojem delu že srečali ali pa so jih šele spoznali.
V tako imenovanih »Izobraževalnih minutkah« so se v prvem delu lahko spoznali s programom Fyrebox. Program je namenjen oblikovanju kvizov in ponuja različne možnosti oblikovanja – od odprtih vprašanj, izbire enega ali več možnih odgovorov, izbira med odgovoroma drži ali ne drži itd.
Video je dostopen na spodnji povezavi:
https://video.arnes.si/watch/3tpqsqqxbg23
Drugi del je prinašal nova spoznanja o delu s programom Wordwall, ki smo ga učitelji lahko spoznali že med delom na daljavo. Program omogoča oblikovanje igre Spomin, kvizov, glasovnih koles in drugih uporabnih gradiv.
Video je dostopen na spodnji povezavi:
https://video.arnes.si/watch/9tf0w48c9p0l
Tretji del »Izobraževalnih minutk« pa je s sabo prinesel nova spoznanja o majhnih Canva trikih, s katerimi lahko učitelji prihranijo svoj čas, ter hkrati ustvarijo čudovita gradiva za svoje učence. Posnetek je učitelje podučil, kako na hiter način ustvariti besedno mrežo ter križanke, ki jih lahko uporabimo pri svojem delu.
Video je dostopen na spodnji povezavi:
https://video.arnes.si/watch/fbhds7lg60g8
Jasmina Šket Mijatovič
UČITELJ UČITELJU – Primeri razvijanja digitalnih kompetenc in uvajanja temeljnih vsebin RIN
V sredo, 19. marca 2025, je v okviru Inovativne srede potekalo videokonferenčno izobraževanje z naslovom Učitelj učitelju – Preizkušeni primeri razvijanja digitalnih kompetenc in uvajanja temeljnih vsebin RIN.
Udeleženci so imeli priložnost izbirati med štirimi tematskimi stezami:
- Uvajanje temeljnih vsebin RIN (primeri iz vrtca, osnovne šole in gimnazije),
- Razvijanje digitalnih kompetenc na področju informacijske in podatkovne pismenosti ter komuniciranja in sodelovanja (primeri različnih predmetnih področij od 6. do 9. razreda),
- Razvijanje digitalnih kompetenc na področju ustvarjanja digitalnih vsebin in varnosti (primeri različnih predmetnih področij od 4. do 8. razreda),
- Razvijanje digitalnih kompetenc pri otrocih s posebnimi potrebami (primeri razvijanja informacijske pismenosti ter ustvarjanja digitalnih vsebin).
Primer razvijanja digitalnih kompetenc pri otrocih s posebnimi potrebami sta predstavila tudi člana razvojnega tima na VIZ III. OŠ Rogaška Slatina – Martin Pobežin in Anja Oblak.
Martin je učno uro izvedel v sedmem razredu in digitalne kompetence učencev razvijal ob temi Opis rastline. V uvodnem delu učne ure so učenci ponovili, kako se prijaviti v elektronsko pošto, kjer so jih že čakala navodila za nadaljnje delo in povezava do spletnega kviza. V nadaljevanju so opazovali že ustvarjeno sliko rastline v programu “Canva“ ter, na podlagi pisnih navodil učitelja, oblikovali vsak svoj izdelek. Na koncu ure so morali nastalo sliko prenesti, jo shraniti in vstaviti v program Word.
Učenci so v predstavljeni učni uri razvijali digitalne kompetence, kot so brskanje, iskanje in filtriranje podatkov, informacij in digitalnih vsebin ter razvoj digitalnih vsebin.
Anja je digitalne kompetence razvijala v oddelku posebnega programa vzgoje in izobraževanja, in sicer pri otrocih, ki obiskujejo 3. do 6. stopnjo izobraževanja. Poudarek je bil na razvijanju kompetence 1, to je brskanje, iskanje in filtriranje podatkov. Tema njene učne ure je bila Orientacija v času in prostoru. Pripravila je obrazec v programu “Google Forms“, v katerega je zajela različne naloge, ki so se nanašale na iskanje podatkov na spletu (npr. poišči naslov Zdravstvenega doma Rogaška Slatina). Pred začetkom dela je z učenci ponovila postopek vpisa v elektronsko pošto ter kako iskati informacije na spletu (ključne besede, zanesljivost virov).
Vljudno vabljeni k ogledu izobraževanja, ki je dostopno na spodnji povezavi:
(Inovativna sreda, marec 2025, steza 4: Razvijanje digitalnih kompetenc pri otrocih s PP) – objava posnetka: 20. 3. 2025, kanal: Inovativna Šola, YouTube
HOSPITACIJSKO USPOSABLJANJE NA VIZ III. OŠ ROGAŠKA SLATINA V OKVIRU PROJEKTA DigiCompPP
Dne 4. marca 2025 smo na VIZ III. OŠ Rogaška Slatina v okviru projekta DigiCompPP izvedli hospitacijsko usposabljanje v oddelkih NIS in PPVI. Usposabljanje v oddelku NIS je vodil učitelj Martin Pobežin, v oddelku PPVI pa učiteljica Anja Oblak. Dogodka so se udeležili člani razvojnih skupin vseh devetih vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki sodelujejo v projektu, ter članici projektnega tima Fakultete za naravoslovje in matematiko Univerze v Mariboru, dr. Maja Kerneža in Maja Vičič Krabonja. Po usposabljanju smo opravili še skupno analizo posameznih ur. Hospitacijsko srečanje je bilo uspešno, saj smo pridobili veliko novega znanja in izkušenj, hkrati pa smo se dogovorili za nadaljnje povezovanje in izmenjavo dobrih praks.
Anja Oblak




VIDEOKONFERENČNO IZOBRAŽEVANJE V OKVIRU PROJEKTA DIGCOMP – PREDSTAVITEV PRAKTIČNIH PRIMEROV RAZVIJANJA DIGITALNIH KOMPETENC PRI OTROCIH S PP
24. februarja 2025 sem v okviru Zoom izobraževanja predstavil praktične primere razvijanja digitalnih kompetenc za učence v sklopu projekta DigComp, v katerega je vključena tudi naša šola. Predstavitev je bila namenjena prikazu konkretnih metod in pristopov za krepitev digitalnih spretnosti pri učencih, skladno s petimi osnovnimi skupinami digitalnih kompetenc:
- informacijska in podatkovna pismenost – iskanje, vrednotenje in uporaba digitalnih virov;
- komuniciranje in sodelovanje – učinkovita uporaba digitalnih orodij za medsebojno povezovanje;
- ustvarjanje digitalnih vsebin – oblikovanje, urejanje in deljenje digitalnih izdelkov;
- varnost – zaščita osebnih podatkov in odgovorna uporaba tehnologije;
- reševanje problemov – kritično mišljenje in iskanje rešitev z digitalnimi orodji.
V osrednjem delu sem predstavil primer učne ure, kjer so učenci z uporabo programa »Canva« izdelali svoje angleške slikovne slovarje. Ta pristop je omogočil, da so učenci razvijali tako ustvarjalnost kot tudi digitalne veščine, hkrati pa so nadgradili znanje tujega jezika. Uporaba orodja »Canva« je spodbujala samostojno delo, sodelovanje in kritično razmišljanje pri oblikovanju vizualnih vsebin.
Ključno je poudariti pomen razvijanja digitalnih kompetenc pri učencih, saj so bistvene za uspešno delovanje v sodobni družbi in prihodnjem izobraževalnem ter poklicnem okolju. Sistematično razvijanje teh veščin omogoča učencem, da postanejo samozavestni, odgovorni in kompetentni uporabniki digitalnih tehnologij.
Martin Pobežin, mag. prof.

Izvedba izobraževanja za strokovne delavce – program CANVA
V ponedeljek, 17. 2. 2025, je bilo v okviru projekta DigComp PP na VIZ III. osnovna šola Rogaška Slatina za strokovne delavce izvedena delavnica o programu Canva.
Ugotovili smo, da se nekateri s Canvo srečujejo prvič, spet drugi pa so v oblikovanju in pripravi gradiv že pravi mojstri. V prvem delu delavnice smo ponovili in raziskali osnove programa – kako izbrati predlogo, ki jo želimo urejati, in kakšne oblikovne možnosti nam program nudi. Nato smo spoznali nekaj trikov, ki nam pri oblikovanju didaktičnega materiala prihranijo nekaj časa. Na koncu so zaposleni samostojno preizkusili izbrane prikazane funkcije in oblikovali svoj izdelek, ki so ga posredovali vodji delavnice.

