Zdrave šole smo šole, ki smo se odločile, da bomo z dodatnimi dejavnostmi spodbujale, omogočale in krepile zdravje na vseh področjih – telesnem, duševnem, socialnem in okoljskem zdravju.

Z dejavnostmi za izboljšanje zdravja vseh v šolski skupnosti želimo skupaj vplivati na vedenje posameznikov kot tudi na kakovost njihovih socialnih odnosov, izboljšanju okolja in življenjskih pogojev.

Vsako leto v projektu sledimo rdeči niti. Letošnje šolsko leto 2024/2025 je naslov rdeče niti: Dobra komunikacija s poudarkom na preprečevanju nasilja vseh vrst.

Ljudje smo socialna bitja. Povezave, ki jih gradimo z drugimi, so ključne za socialno, psihično in telesno zdravje. Medosebni odnosi so tisti, ki pomembno prispevajo k smislu življenja in vplivajo na to, kako posameznik zaznava kakovost svojega življenja. Močno se povezujejo z našimi najrazličnejšimi izkušnjami – lahko so vir pozitivne samopodobe, zadovoljstva z življenjem in dobrega počutja, lahko pa so vir težav, problemov, potrtosti. Spoštljiva, prijazna komunikacija predstavlja pomembno vlogo v izboljševanju odnosov z drugimi. Učinkovita komunikacija vodi v močnejše čustvene povezave z drugimi, v oblikovanje in vzdrževanje močnih in stabilnih prijateljskih odnosov, ki nam dajejo moč pri spoprijemanju z vsakodnevnimi izzivi.

Rdeča nit je tako namenjena spodbujanju dobrih medsebojnih odnosov med učenci/dijaki, učitelji, starši in vsemi, ki sodelujejo v vzgojno-izobraževalnem procesu, (s)pobudami za zmanjševanje vseh vrst nasilja in predvsem različnim dejavnostim, ki pripomorejo k dobremu duševnemu zdravju.

V sklopu programa Zdravih šol na naši šoli celostno skrbimo za zdravo življenje in dobro počutje učencev. Poseben poudarek dajemo zdravi in uravnoteženi prehrani, zato pripravljamo različne zdrave recepte, s katerimi spodbujamo ozaveščenost o pomenu pravilne prehrane. Prav tako organiziramo pohode in druge oblike gibanja, ki prispevajo k telesnemu in duševnemu zdravju.

Poleg tega sledimo tudi rdeči niti in se osredotočamo na dobro počutje v medosebnih odnosih. Učence spodbujamo k spoštljivi in strpni komunikaciji ter jih vključujemo v ustvarjalne aktivnosti, kjer izdelujejo različne pripomočke za izboljšanje komunikacije in medsebojnih odnosov. Delamo tudi po programu To sem jaz in uporabljamo priročnik za preventivno delo z mladostniki, ki nam pomaga pri načrtnem spodbujanju samozavesti, pozitivne samopodobe ter čustvene inteligence.

Redno izvajamo delavnice, kjer se pogovarjamo o pomembnih temah, kot so sprejemanje in spoštovanje sebe in drugih, izražanje čustev, premagovanje izzivov ter gradnja pozitivnih odnosov. Učenci pri teh delavnicah aktivno sodelujejo in se učijo, kako se soočati z različnimi situacijami na spoštljiv in konstruktiven način.

Pomemben del našega dela so tudi spodbudni panoji, ki jih oblikujemo skupaj z učenci. Ti panoji vsebujejo pozitivna in motivacijska sporočila, ki spominjajo na to, kako pomembno je medsebojno spoštovanje, prijaznost in sprejemanje raznolikosti. Na ta način ustvarjamo spodbudno in varno šolsko okolje, kjer se vsak učenec počuti sprejetega in cenjenega.

Vse dobro in zdravo želimo: skupina učiteljev in predstavnikov učencev Zdravih šol.